افزایش تمایل مردم به بازیهای آنلاین و کلیک روی تبلیغات

به نقل از تک کرانچ تحولات جدید بازیهای آنلاین و تبلیغات اینترنتی سبب شده است مردم بیشتر به آنها تمایل نشان دهند و دلیل این موضوع سیستم پاداش دهی است . در یک نظر سنجی بزرگ بیشتر از 50 درصد مردم گفته اند که در طول هفته چندین بار بازیهای آنلاین انجام می دهند و دریافت پاداش و موفقیت سبب تمایل بیشتر آنها به بازی شده است . از طرفی کلیک روی تبلیغات اینترنتی نیز همین احساس پاداش را در میان افراد زنده می کند .

طبق این نظر سنجی مردم مقاومت بیشتری نسبت به تبلیغات سنتی آنلاین دارند و اما در این نظرسنجی بیش از 46 درصد شرکت کنندگان اظهار نموده اند که در مقابل نسل جدید تبلیغات که حتی دارای دکمه ضربدر برای بستن است روی آن کلیک نمی کنند . از طرفی دیگر حتی عده زیادی تماشای تلویزیون را به عنوان نمودی از دریافت پاداش در نظر گرفته اند و احساس دریافت پاداش در بین 77 درصد از شرکت کنندگان وجود داشته است .

این موضوعات می تواند برای استارتاپها و به ویژه سازندگان بازیها اهمیت ویژه ای داشته باشد چه بسا که شناسایی رفتار کاربران و علاقه مفرط به دریافت پاداش میتواند سبب گسترش کسب و کارهای آنان شود . تغییر نسل جدید سبب بروز تحولات جدید در کسب و کارها می شود و توجه به این موضوع می تواند سبب تحولات اساسی در دنیای کسب و کار و تبلیغات آنلاین و به ویژه بازیهای آنلاین شود.

برای مثال بازی Rainbow six siege که روی کنسولها و پلتفرمهای مختلف وجود دارد چندین سال است که میلیون ها کاربر را از سراسر دنیا به ویژه ایران در تمامی ساعات شبانه روز درگیر خود کرده است و فروش بسته های الحاقی و پولی این بازی سبب توسعه درآمد شرکت یوبی سافت و تمایل این شرکت به آپدیت مستمر این بازی شده است که در قالب سیزن های مختلف و معمولا دو بار در سال اماده می شود و این موضوع پیشرفت ویژه ای در کسب و کار این شرکت داشته است . نحوه دریافت پاداش و افزایش رنک ها و مراحل بازی و برخی امکانات همچون season pass سبب حفظ در آمد مستمر این کمپانی بازی سازی شده است. موضوعی که حتی خود شرکت پیش بینی برای آن نکرده بوده و پس از دریافت فیدبک های کاربران برنامه ریزی چند ساله برای آینده این برند کرده است .

ترک پاسخ

11 − 8 =