برنامه نت فلیکس برای تصاحب بازارهای محلی و جهانی

در سال 2017 زمانی که دی وی د ی های اجاره ای در حال توزیع بودند 1800 کارمند در 14 بخش مختلف در سانست بولوار کالیفرنیا مشغول فعالیت بودند . ساختمان شیشه ای که استودیوی ساق برادران وارنر بود و محل کار نت فلیکسی ها بود . در پاییز 2018 500 کارمند جدید نت فلیکس در دفتر جدید این شرکت نیز فعال خواهند شد .

در داخل ساختمان اتاقهای جلسه با تلویزیونهای بزرگ و اشپزخانه های پر از تنقلات و غذای رایگان , ولی با وجود مکانهایی مثل سیلیکون ولی این شرکت بیشتر حال و هوایی هالیوودی دارد تا اینکه نزدیک به فضایی تکنولوژیک باشد .

در واقع یوتیوب و نتفلیکس دو شرکت خدمات‌ سرگرمی اینترنتی پیشرو در جهان هستند و آمازون و اپل در محتوا به‌عنوان بخشی از اکوسیستم بزرگ‌تر مشترکان سرمایه‌گذاری می‌کنند. هر کدام از این شرکت‌ها محتوای منحصربه‌فردی دارند و در تلاش برای یافتن بهترین خالقان محتوا از سراسرجهان برای سرگرم کردن بینندگان خود هستند. هرگز زمان بهتری برای یک خالق یا مصرف‌کننده محتوا نسبت به الان وجود نداشته است. در نتفلیکس این باور وجود دارد که اشتهای مصرف‌کننده برای محتوای بیشتر زیاد است و فضای لازم برای بخش‌های متعدد برای داشتن ارائه‌های جذاب وجود دارد.

در سه ماه دوم سال ۲۰۱۸، درآمدهای استریمینگ (تکنولوژی مورد استفاده برای ارائه محتوا) بین‌المللی این شرکت برای اولین بار از درآمدهای استریمینگ خانگی آن تجاوز کرد و این دستاوردی بزرگ برای شرکتی است که پیش از سال ۲۰۱۰ تنها در آمریکا فعال بود و تا سال ۲۰۱۵ تنها در ۵۰ کشور فعالیت داشت.

البته سایر شرکت‌های اینترنتی آمریکایی نیز در سطح بین‌المللی گسترش یافته‌اند. (فیس‌بوک و گوگل دو مثال واضح در این زمینه هستند.) اما استراتژی جهانی‌سازی نتفلیکس و بسیاری از چالش‌هایی که این شرکت باید بر آنها فائق بیاید، منحصربه‌فرد هستند. باید در نواحی و کشورهای مختلف، قراردادهای محتوا تامین کند.

همچنین این شرکت باید با طیف متنوعی از محدودیت‌های مقرراتی ملی مانند محدودیت‌هایی که مشخص می‌کنند چه محتوایی می‌تواند در بازارهای محلی در دسترس باشد روبه‌رو شود. مشترکان بین‌المللی، بسیاری از آنها که به زبان انگلیسی مسلط نیستند، اغلب برنامه‌نویسی به زبان محلی را ترجیح می‌دهند و بسیاری از مشترکان بالقوه که عادت به محتوای رایگان دارند، برای پرداختپول به خدمات استریمینگ مردد هستند.

علاوه بر این، رقابت قدرتمندی در استریمینگ در بسیاری از کشورها وجود دارد. به‌عنوان مثال، در فرانسه و هندوستان، رهبران سازمانی اغلب محتوای ویدئویی به زبان محلی ارائه می‌دهند و در نتیجه نتفلیکس را از مزیت پیشرو بودن۱ بی‌بهره می‌کنند. در برخی کشورها، مانند آلمان و هندوستان، رقبایی مانند آمازون پرایم از قبل تثبیت شده‌اند. ( آمازون پرایم سرویس اشتراکی آمازون است که کاربران با عضویت در آن می‌توانند از تخفیف‌های بیشتری بهره‌مند شوند.)

البته هنوز اکثریت مشترکان آمازون پرایم در ایالات‌متحده هستند و نتفلیکس برای نفوذ به حتی آن بازارهایی که پرایم ابتدا به آنها دست یافته‌، مدیریت شده است. اکنون نتفلیکس با دسترسی جهانی‌اش، نسبت به همه خدمات استریمینگ دیگر، مشترکان بیشتری در سراسر جهان دارد. این کمپانی در جولای ۲۰۱۸ گزارش داده است که اکنون ۱۲۵ میلیون مشترک در سراسر جهان دارد که ۵۶ میلیون مشترک تنها در ایالات‌متحده آمریکا زندگی می‌کنند. و این در حالی است که در جولای سال گذشته، اعلام کرده بود که ۹۹ میلیون مشترک در سراسر جهان دارد و تنها بیش از ۵۰ میلیون مشترک در آمریکا بودند.

بنابراین بسیار واضح است که کمپانی نتفلیکس بسیار عظیم و هنوز در حال رشد است و در حقیقت، نتفلیکس مشترکان بسیار بیشتری نسبت به همه خدمات استریمینگ ویدئو- Hulu، Sling TV، YouTube TV و مانند اینها- دارد.

رید هاستینگز مدیر ارشد اجرایی نتفلیکس، حتی پس از موفقیت‌های بی‌نظیر شرکتش می‌گوید: «سرویس‌ها و محصولات ما به‌طور عجیبی در حال فروش موفقیت‌آمیز است. » او در یک کنفرانس تکنولوژی گفته است:«هم‌اکنون میزان بینندگان ما بسیار بالاست. ما باید ریسک‌های بیشتری انجام دهیم؛ کارهای دیوانه‌وار بیشتری را امتحان کنیم؛ ما باید نرخ شکست بالاتری داشته باشیم.»

ترک پاسخ

یک × 4 =