کوتاه کننده لینک fi9.ir

مقالات ، اخبار و آموزش حوزه وب و فناوری pikait.ir

جدیدترین اصول طراحی کلیدی تحت رابط کاربری

  • با ایران استارت آپ
  • دوشنبه , 24 مرداد 1395

برای طراحی رابط فوق العاده هیچ معادله جادویی وجود ندارد، اما تا نبینید متوجه نمی شوید.

بیشترین زمان به یادماندنی زمانی است که آن ها با رابط کاربری (UI) درخشانی مواجه شدند. این زمان شاید اولین باری باشد که صفحه نمایش آیفون باریک شما روشن شده و با شبکه ای از دکمه های مربعی سازماندهی شده خوشایند اپلیکیشن به شما خوش آمد می گوید، یا زمانی باشد که گوگل الگوهای طراحی متریال مورد توجه خود را باز کرده یا یک وب سایت منحصر به فردی باشد که شما از آن رد شدید و برای الهام گیری آینده آن را بوک مارک کرده اید.

همه این ها تجاربی است که ارتباط ما با طراحی و پایان استفاده از یک محصول را فرا می خواند.

آیا طراحی تمرکز اصلی وب سایت یا یک عنصر حمایتی است، همه ما می خواهیم چیزهایی خلق کنیم که فقط به خوبی کار نکنند، بلکه خوب هم به نظر برسند. البته که طراحی می تواند ذهنی باشد، اما تلاش برای طراحی خوب فکر و مهندسی شده این است که مشکلی که یک طراح مسئول آن است را حل کند و زمانی که به این هدف رسید، به طور معمول به صورت یک طرفه به همین عنوان شناخته می شود. همه ما می توانیم برای طراحی عالی واکنش های غریزی داشته باشیم- این بخشی از آن چیزی است که ما را انسان و متمایز از سایر موجودات می سازد.

چیزی از پیدایش کامپیوترهای با قدرت انجام رابط های کاربری گرافیکی (GUI) نمی گذرد. جای تعجب نیست که رابط های گرافیکی اولیه از روی ضرورت ظهور کردند. استفاده از آن ها آسان تر از همتایان دارای منحنی آموزشی شیب دارشان که رابط های مبتنی بر متن یا خط فرمان هستند، می باشد. با سرعت رفتن به چند دهه بعد و ورود صفحات نمایش در همه اشکال، اندازه و قالب ها ما را به دستگاه هایی که با ما حرکت می کنند، می رساند.

الان رابط های کاربری (UI) بیش تر از همیشه اعمال شده و استراتژی پیدا کردند.

services-strategy-2

این به نسبت جهان چاپ شده خنده دار اما شبیه است، همان طور که بیشتر پلتفرم ها برای جذب محتوا ظهور می کنند، بیشتر طراحی ها هم درگیر موضوع می شوند. ما در حال حاضر ID و طراحی تعاملی (IXD) را به عنوان دو نهاد درون طراحی UI، می شناسیم. ID و IXD فقط به عنوان UI و UX درگیر هستند- آن ها به یکدیگر متکی هستند.

طراحی به خوبی اجرا شده، در دنیای دیجیتال هرگز به عنوان ویژگی غالب یک سایت، اپ یا قسمتی از نرم افزار نبوده است. برخی استدلال می کنند که رابط طراحی شده به صورت بهینه، رابطی است که در پس زمینه باقی می ماند و بی سر و صدا تجربه یکپارچه یک کاربر را هدایت می کند. به عبارت دیگر، بهترین طراحی، طراحی است که شما را گیج نکند ولی به شما اجازه دهد که به طور مستقیم به اطلاعات دست یابید و یا کاری انجام دهید.

 

shutterstock_366977921

در نقطه مقابل این طیف، طراحی که توجه شما را به خود جلب می کند، ساکن می ماند.

شما متعلق به هر کدام از کمپ ها باشید، هر دو اپلیکیشن سبک و سنگین طراحی باید اصول اساسی یکسانی داشته باشند.

به عنوان مثال، دو حوزه اصلی تمرکز در طراحی یک وب سایت، سازمان دهی (یا طرح بندی) و تعامل می باشند.

روزهای مجموعه محدود تعاملات و رفتارهای دکمه کلیشه ای، گذشته اند. به خصوص که طراحی موبایل درها را به روی تفکر در مورد تعاملات باز کرده است. سایت های اپ ها و موبایل ها به ما اجازه می دهند تا بخشی از تجربه هر محیطی باشیم و به اطلاعات زمینه ای دسترسی داشته باشیم.

پس، کجا با دسترسی به طراحی موفق UI شروع کنیم؟

ID مثل جهان چاپی فوق، همان مجموعه مفید اصول را به اشتراک می گذارد. بسیاری از قوانین مشابه، حاکم بر طراحی آثار و اسکرین چاپ شده هستند. در حقیقت دلایل روانی عمیقی از این الگوها حمایت می کنند.

نقطه شروع مهم، توجه به این عناصر طراحی و فعل و انفعال آن ها می باشد:

تعادل: تعادل ادراک و احساس توازن است. اغلب به عنوان متقارن، نامتقارن و یا شعاعی به آن اشاره می شود.

تأکید: تأکید به مرکز توجه ایجاد شده و مکان یک اثر هنری که برای اولین بار چشمتان به آن می خورد اشاره دارد.

جنبش: جنبش به تلقین ریتم از طریق استفاده از عناصر مختلف اشاره می کند.

الگو: الگو به تکرار یا بازگشت یک عنصر طراحی دقیق یا متنوعی که یک ضرب بصری ایجاد کرده، اشاره دارد.

نسبت: نسبت، رابطه اندازه قطعات نسبت به کل و نسبت دیگری می باشد.

تنوع: تنوع و وحدت مکمل یکدیگرند. تنوع به عناصری که برای جالب بودن به اندازه کافی متفاوت می شوند، اشاره دارد.

وحدت: وحدت زمانی به دست می آید که اجزای یک اثر هنری مثل هارمونی درک شوند و حس اتمام کار را به ما بدهد.

طراحان فصلی از مفهوم هر چیزی از اولین مقاله حمایت خواهند کرد. از آن جا، نمونه اولیه سریع، در برابر دنبال کردن هر ایده ای که به سمت تحقق کامل می رود آزمایش و مقاومت شده یا در زمینه هر ویژگی بسیار با ارزش می شود.

این حتی برای شروع با استفاده از موارد، مفید است. تصور کنید کاربران شما چه کسانی هستند و آن ها را در هر مرحله از این فرایند به خاطر بسپارید. کارشناسان UX یک استوری بورد به همراه پروفایل (ها) تولید خواهند کرد. این برای مقداردهی اولیه فرایند طراحی نیز یک راه عالی می باشد.

یکی از راه عملی ترین راه ها برای رسیدن به طراحی عالی، ایجاد قوانین دقیق است.

برای دستورالعمل مینیمال ID خود، به سادگی با یک پالت رنگی محدود و سازگار و مجموعه ای از فونت ها (و در صورت لزوم آیکون ها) شروع کنید. این زندگی شما را ساده تر می سازد. برای مرزهای دقیق تر، کتابخانه های الگوی کامل وجود دارند و همچنین برای ارزیابی آرایه وسیعی از اجزایی که ممکن است نیاز به حساب آورده شدن در سیستم طراحی را داشته باشند، منابع فوق العاده ای وجود دارند.

در پایان، در خلاء طراحی نکنید. به بینش خود اعتماد کنید، ولی از انتقاد سازنده و آزمایش توسط کاربر هم استقبال کنید. این شگفت انگیز است که چیزهایی هستند که ما تا زمانی که دیگران به آن اشاره نکنند آن را  نادیده می گیریم، یا بالعکس آن را مخفی نگه می داریم. از تکرار، تکرار و تکرار دوباره نترسید.

طراحی یک عمل است و مانند هر چیز دیگری یادگرفتنی و مقیاس پذیر است. از دیگران الهام بگیرید- نمونه ها، رقبا و سایر طراحان همفکر را بررسی کنید.

بهترین طراحان به طور مداوم در حال یادگیری و رشد واژگان بصری خود هستند.

 

Screen-Tubik-Studio-UI-1024x604

 

منبع : TNW

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

1 Comment Already

  1. لطفا از ycombinator مقالات بیشتری منتشر کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 6 =