کوتاه کننده لینک fi9.ir

مستر فایل | قالب و پلاگین وردپرس

کارت ویزیت لایه باز


کسب درآمدِ پیوسته از طریق اپلیکیشن خود و بدون تبلیغات آزاردهنده

  • با صدف رستگار
  • سه شنبه , ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

کسب درآمد از اپلیکیشن کار پردردسریست. به این دلیل که اکثر مردم انتظار دارند که بتوانند نرم‌افزار‌های جدید را به رایگان برای گوشی‌های خود دانلود کنند. البته مشکل این‌جاست که به‌ عنوان یک طراح نرم‌افزار باید برای تمام تلاش‌های سخت خود هزینه دریافت کنید. برای شما فایده‌ای نخواهد داشت که ساعات بیشماری را صرف ساختن نرم‌افزاری کنید اگر قرار نباشد که به نوعی پاداشی برای کار خود دریافت نمایید.

به همین دلیل بسیاری از طراحان نرم‌افزار اجازه می‌دهند که درون نرم‌افزارهایشان -به عنوان وسیله‌ای برای تولید درآمد- تبلیغات قرار بگیرد. در حالی که این شیوه‌ی خوبی به نظر می‌رسد، اغلب به علت تکرر و تکثر تبلیغات که باعث اخلال در استفاده از برنامه برای کاربر می‌شود، تأثیری معکوس گذاشته و باعث می‌شود که کاربر برنامه را یکجا دور بریزد.

تبلیغات تنها زمانی برای‌تان درآمدزایی دارند که کاربران فراوانی اپلیکیشن‌تان را دانلود کرده باشند، چیزی که اغلب بدون بودجه‌های هنگفت بازاریابی امکان‌پذیر نیست. نیازی به گفتن نیست که تبلیغاتِ درون‌برنامه‌ای همیشه شیوه‌ی موثری برای تولید درآمد پیش‌بینی شده از نرم‌افزار نیست.

 

پتانسیل خرید‌های درون‌برنامه‌ای

بهترین راه کسب درآمد برای طراحان نرم‌افزار این است که محصولی را ارائه کنند که عموما آن‌ها را نرم‌افزار‌های رایگان قابل ارتقا می‌نامند. دانلودِ خود نرم‌افزار یا بازی رایگان است اما کاربران می‌توانند از درون نرم‌افزار تراکنش انجام دهند. این‌ها –تراکنش‌ها- مربوط است به حق اشتراک، امکانات و محتوای اضافی و یا حتی فراهم کردن این امکان برای کاربران که بتوانند از طریق نرم‌افزار دیجیتالی کالاهای واقعی بخرند.

خرید‌های درون‌برنامه‌ای تاکنون پتانسیل آشکاری برای کسب درآمدهای قابل توجه نشان داده‌اند. برخی پژوهش‌ها تخمین می‌زنند که تنها ۵٫۲ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند از خریدهای درون‌برنامه‌ای استفاده می‌کنند، اما آن کاربران می‌توانند ماهانه بیست برابرِ سایر کاربران هزینه کنند.

 

چگونگی ساختن یک نرم‌افزار موفق

باید  مطمئن شوید که این تجربه هم برای کاربرانی که پول می‌پردازند و هم برای آنهایی که نمی‌پرداند ارزشش را دارد. تجربه‌ی رایگان اولیه باید –این- ارزش را فراهم کند. برای مثال در مورد یک بازی برای گوشی‌های هوشمند، حتی اگر کابر هرگز نخواهد پولی بپردازد، بازی باید همچنان برایش لذت‌بخش باشد.

محتوای خریداری ‌شده باید به چیزی که تاکنون به عنوان یک تجربه‌ی ارزنده دیده شده، ارزشی را بیافزاید. بدین ترتیب افراد بیشتری را به سوی نرم‌افزار جذب می‌کنید و کاری می‌کنید که در بلندمدت به استفاده از نرم‌افزار ادامه دهند، که این،  درآمد بالقوه‌ی شما را افزایش خواهد داد.

 

فرایند خرید را ساده کنید

بسیاری از بازی‌ها و نرم‌افزار‌ها مرزهای ملی را درنوردیده‌اند. یک بازی می‌تواند همان‌قدر در روسیه محبوب باشد که در آمریکا محبوب است. همینطور نمی‌توانید بپندارید که تمام کاربران نرم‌افزار شما می‌توانند از طریق کارت اعتباری یا حسابِ «پِی‌بال[۱]» خرید درون‌برناممه ای انجام دهند. عدم مشخص کردن گزینه‌های پرداختِ جایگزین در بازارهای بین‌المللی می‌تواند موحب این شود که بسیاری از طراحان نرم‌افزار فرصت‌های بزرگی را از دست بدهند.

طراح نرم‌افزار باید شیوه‌هایی را برای تسهیل فرایند خرید برای کاربرانی از تمام نقاط جهان در نظر بگیرد. برای مثال ابزاری مانند «کلاود مولا[۲]» می‌تواند در نقش یک اپراتورِ گرد‌اورنده‌ی اینترنتی عمل کند که دامنه‌ی گسترده‌ای از گزینه‌های پرداخت در نرم‌افزار‌های بازی را پردازش می‌کند.

برای دارندگان کارت‌ اعتباری، استفاده از سیستم‌هایی نظیر «اِستِرایپ[۳]» برای پردازش پرداخت‌ها، باعث افزایش امنیت شده و داشتن آرامش خاطر را برای کاربران در مورد تراکنش‌هایشان تسهیل می‌کند. به هر اندازه که خرید را برای مخاطبانتان آسان‌تر کنید، به همان اندازه هم پتانسیل موفقیت درآمدزایی نرم‌افزارتان بیشتر می‌شود.

 

راکد نشوید

مهم است که به یاد داشته باشید که خرید درون‌برنامه‌ای نیازمند بهینه‌سازی مداوم است. در رئوس کلی شرکت «اَپِل[۴]» در مورد مدل تجاری نرم‌افزارهای رایگان قابل ارتقا ذکر شده که: محتوا و خدمات ارائه شده توسط نرم‌افزارهای رایگان قابل ارتقای موفق، پیوسته در حال تکامل هستند تا برای کاربران ایجاد ارزش نموده و –آنها را- به تعامل و ایجاد درآمد تشویق کنند. کاربرانِ متعامل گاهی به سرعت از محتوا رد می‌شوند، بنابراین نیاز به برنامه‌ریزی و –داشتنِ- منابع دارید برای اینکه همواره چیزی در چنته داشته باشید.

 

نرم‌افزارتان باید کاربرپسند باشد

چه یک بازی اعتیادآور ساخته باشید و چه یک ابزار سازمان‌دهنده، باید به همان اندازه که حول برنامه‌ریزی برای درآمدزایی موفق نرم‌افزارتان توجه مبذول داشته اید، ساختن یک نرم‌افزار کاربرپسند را هم در نظر داشته باشید.

اگر تراکنش‌های درون‌برنامه‌ای مناسب و قابل تکرار ایجاد کنید، جایگاه بهتری برای حفظ کاربران و ایجاد درآمدی دیرپا خواهید داشت.

[۱] Paypal

[۲] CloudMoolah

[۳] Stripe

[۴] Apple

 

 

منبع : Entrepreneur.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *